معاونت آموزشی متوسطه دوم

اولين مشخصه موسسه فرهنگي صالح ، تدوين برنامه آموزشی و تقویم اجرایی سالانه فعالیت ها چند ماه قبل از شروع سال تحصيلي جديد است. بر پايه تجربه 20 ساله و به کارگيري همکاران حرفه اي و علاقه مند به مقوله آموزش، برنامه اي متوازن و در عين حال جامع با تاکيد بر سخت کوشي بعنوان تنها عامل پيشرفت تحصيلي دانش آموزان طرح ريزي و بعد از چندين مرحله رايزني و تاييد در شوراي عالي موسسه به کادر اجرايي جهت پياده سازي و اجرا ابلاغ مي گردد. برنامه آموزشي با هدف دستيابي به بهترين نتايج و موفقيت تحصيلي همراه با تربيت دانش آموزاني اخلاق محور و منضبط و نيز شاداب و     سر زنده تدوين مي شود. تلفيق فعاليتهاي آموزشي با اردوهاي تفريحي و ورزشي، برگزاري جشنواره صالح، مشارکت دادن دانش آموزان در تصميم گيري هاي مدرسه  و آموزشهاي مهارتهاي زندگي، مدرسه صالح را به عنوان مکاني مناسب براي پرورش علمي و روحي دانش آموزان تبديل کرده است.

رکن دوم موسسه، همکاري با دبيران فرهيخته اي است که دغدغه علم آموزي و فرهنگ سازي دارند و تعامل سازنده اي با دانش آموزان دارند تا با ايجاد يک محيط صميمي، امن و جذاب به اهداف آموزشي مدرسه کمک نمايند.

رکن سوم مدرسه که به نوعي تکميل کننده حلقه آموزش است، مقوله پشتيباني و مشاوره آموزشي است که معاونت آموزشي مجتمع با بسيج کليه همکاران اجرايي به عنوان مغز متفکر سيستم عمل مي کند تا رويه هاي آموزشي به درستي اجرا شوند.

دپارتمان تخصصی کنکور صالح

سال دوازدهم با همه سالهاي تحصيل فرق مي کند.سال تحصيلي براي دانش آموزان پايه دوازدهم بلافاصله بعد از آزمون سراسري دانشگاه ها، آغاز مي شود تا طبق برنامه ريزي معاونت آموزشي، از فرصت طلايي دو ماهه در تابستان حداکثر استفاده شود. کلاسها بطور منظم و تحت نظارت مستقيم مديريت مجتمع آقاي دکتر ملکي پور تا آخرين روز ادامه مي يابد. اردوهاي مطالعاتي با هدف افزايش ميزان ساعات مطالعه مفيد برگزار مي شود. دانش آموزان مي کوشند تا در ماراتن  نفس گير کنکور بهترين نتايج را کسب کنند و آينده علمي خود را مطابق علايق خود رقم بزنند.

بسياري از مدارس ممتاز مي کوشند با برنامه ريزي و بهره جستن از دبيران تراز اول، دانش آموزان خود را براي کنکور آماده کنند. در مدرسه صالح، مزيت اصلی ايجاد جو درس خواندن و شور و اشتياقي است که دانش آموزان براي کسب موفقيت دارند. بر خلاف بسياري از مدارس حتي غير انتفاعي که دانش آموز سال دوازدهم  بي انگيزه، بلا تکليف و رها شده است، دانش آموز صالح با روشي که سالها جواب خود را پس داده و مديريت متمرکز که اجازه هيچ سعي و خطايي نمي دهد، مسير درست را تا رسيدن به نتيجه طي مي کند. مبناي کار در پايه دوازدهم براساس سه محور مشاوره، تحليل آزمون و برنامه ريزي روزانه است. در بحث مشاوره، برگزاري جلسات عمومي با خانواده ها، مشاوره تلفني، مشاوره انفرادي و گروهي توسط آقاي مهندس شایسته نام، مشاوره هاي هفتگی آقاي قطبی و انجام پيگيري ها و ارائه گزارشات توسط دستیاران صورت مي گيرد. نتايج آزمون هاي خیلی سبز بطور منظم تحليل مي شود و رفع اشکال بطور جدي در دستور کار است. پايش برنامه مطالعاتي روزانه، برگزاري اردوهاي مطالعاتي 12 ساعته در روز، برگزاري کلاسهاي  ويژه دانش آموزان برتر، اردوي مطالعاتي نوروزي، آماده سازي براي امتحانات نهايي و مشاوره دقيق انتخاب رشته بعد از اعلام اوليه نتايج کنکور از جمله فعاليت هاي ديگر مدرسه صالح در پايه 12 به شمار مي آيد.

دبیران متوسطه دوم